بيمارستان امام امل
۱۳۹۷ دوشنبه ۳۰ مهر
br ENGLISH
معرفي

شرح وظايف حراست بيمارستان

 به طور كلي، فعاليت واحد حراست در چهار حوزه ذيل تعريف مي گردد:

  1.  حفاظت پرسنلي

  2. حفاظت فيزيكي

  3. حفاظت اسناد

  4. حفاظت IT

حفاظت پرسنلي:

  • جلوگيري از نفوذ و توطئه عوامل بيگانه داخلي و خارجي.

  • ارائه خدمات آموزشي و توجيه پرسنل در راستاي حفاظت پرسنلي.

  • اعلام نظر در زمينه نقل و انتقال و تغيير محل جغرافيايي خدمت كاركنان دستگاه.

  • شناسايي عوامل ايجاد نارضايتي مردم و كاركنان دستگاه.

  • تعيين صلاحيت پرسنل جهت تردد به اماكن داراي طبقه بندي حفاظتي.

  • تعيين صلاحيت پرسنل براي انتصاب مشاغل حساس.

  • تعيين صلاحيت پرسنل جهت مأموريت خارج از كشور.

  • تعيين صلاحيت پيمانكاران.

  • صدور بخشنامه و دستورالعمل در خصوص رعايت موارد امنيتي.

  • شناسايي فرصت ها، تهديدها، تخلفات و آسيب ها.

  • شناسايي كانون هاي بحران و عوامل نارضايتي.

  • اتخاذ تدابير لازم در راستاي پيشگيري از:

    الف) بروز عوامل ايجاد نارضايتي
    ب) تشكيل كانون هاي بحران
    ج) تهديد هاي امنيتي

  • دعوت و ارشاد افراد بر اساس وظايف محوله.

  • ايجاد بايگاني پرسنلي به منظور تشكيل و نگهداري پرونده هاي حفاظتي كاركنان دستگاه.

 حفاظت اسناد:

  • برنامه ريزي و تأمين موجبات لازم در زمينه امور حفاظتي اسناد طبقه بنديشده.

  • استقرار سيستم مناسب جهت حراست و حفاظت از مدارك محرمانه و مخازنسوالات.

  • ايجاد بايگاني منظم موضوعي و پرسنل و تعيين چگونگي نگهداري و حراست از اسناد.

  • طبقه بندي اسناد و مدارك بر حسب درجه اهميت و حساسيت با نظر تهيه كننده سند.

  • انجام اقدامات لازم در جهت جلوگيري از افشاء غير مجاز مذاكرات و صورت جلسه ها.

  • تهيه و تنظيم، تكثير و نسخه برداري نامه هاي طبقه بندي شده و دستورالعمل ها با نظر مسئول مستقيم.

  • تهيه و تنظيم سيستم مطمئن بايگاني، ارسال و مراسلات و گردش اسناد.

  • دريافت اسناد و مدارك محرمانه واصله از سازمانهاي مختلف و حراست از آنها بر اساس مقررات مربوط

  • صدور كارت تردد و شناسايي پرسنل و كد نمودن آن.

1396/12/08
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal