بيمارستان امام علي (ع) آمل
۱۳۹۸ سه شنبه ۲۳ مهر
br ENGLISH
help عبارت وارد شده توسط شما در تمامی لینک ها، منوها و محتوای سایت جستجو خواهد شد.
پاندولار

Rشما اين تمرينات را مي توانيد در دو حالت انجام دهيد:

1)     روي نيمكت به شكم بخوابيد

2)     ايستاده و دست مقابل روي يك صندلي باشد.

هدف

1)   براي استراحت عضلات كتف و شانه

2)   بهبود درد

3)   افزايش دامنه ي حركات

Description: codman2Description: codman3

حالت

·      به شكم و روي يك نيمكت و يا لبه ي تخت بخوابيد .

·      دست ضعيف و يا آسيب ديده را آويزان كنيد. اجازه دهيد كتف و كمربند شانه اي شما در وضعيت ريلكس و آزاد  باشد.

انجام تمرين

·      به آرامي و نرمي دست خود را جلو و عقب ببريد.

·      توجه شود كه از عضلات گردن استفاده نكنيد و فقط دستانتان را حركت دهيد.

·      اگر مي خواهيد حركت را ساده تر انجام دهيد مي توانيد از كسي بخواهيد كه دستتان را به آرامي حركت دهد.

·      هرچه ميزان درد كاهش يافت، شما مي توانيد ميزان حركت خود ر ا بيشتر كنيد.

·      در آغاز زاويه ي دست شما بايد از  15 درجه شروع شده و تا 45 - 30 درجه حركت كند، و اين مقدار بايد در حالي باشد كه شما دردي را حس نكنيد.

·      زمان انجام حركات از 15 ثانيه آغاز شده و تا 5-3 دقيقه نيز مي تواند طول بكشد.
Description: codman6Description: odman4

 

حالت:

·      بياستيد و با دست سالم از يك صندلي محكم بگيريد.

·      از كمر خم شويد و براي حفظ تعادل بهتر و محافظت از كمر زانوها را نيز كمي خم كنيد.

·      دست ضعيف و يا مصدوم را آويزان كنيد و همچنين كتف و كمربند شانه تان را نيز در حالت ريلكس و استراحت قرار دهيد.

انجام تمرين

·      در حالي كه كتف و شانه ازاد است با حركت نرم دستتان رابچرخانيد.

·      Text Box: تهيه كننده : واحد فيزيوتراپي سپس كمرتان را راست كنيد و استراحت كنيد.
دوباره خم شويد، اما اينبار دست را در جهت مخالف بچرخانيد.               مدت انجام اين حركات در ابتدا 15 ثانيه است اما شما مي توانيد به مرور به 3 تا 5 دقيقه نيز
ادامه دهيد. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
صفحه اصلي
1397/10/25
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal