بيمارستان امام علي (ع) آمل
۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ مرداد
br ENGLISH
help عبارت وارد شده توسط شما در تمامی لینک ها، منوها و محتوای سایت جستجو خواهد شد.
گردن

 

ا- هميشه گردن خود را چه در حالت ايستاده، نشسته، يا راه رفتن، صاف و عمود بر بدن نگهداريد. بطوري كه هيچ زاويه اي با بدن نسازد. سر صاف و مستقيم، نگاه به جلو، شانه ها عقب و بالا، سينه بيرون، شكم داخل.

2-هرگز گردن خود را به مدت طولاني خم نكنيد بلكه اگر لازم است، صندلي خود را كوتاه تر كنيد. يا ارتفاع ميز خود را بالاتر ببريد
3- از نرمش ها و حركاتي كه در آنها مجبور به خم كردن و حركات ناگهاني و چرخشي گردن هستيددوري كنيد.

4- اگر كارتان نشسته است و مجبور به خم كردن گردن هستيد، حتما با يكي از دستانتان از وزن سرتان و فشار آن بر روي مهره هاي گردني بكاهيد

 5- بهتر است از ميزهايي استفاده كنيد كه شبيه ميز تحرير مدارس است و پايه هاي جلويي آن، كمي بلندتر از پايه هاي عقبي است.
6- موقع مطالعه سعي كنيد كتاب يا روزنامه را بالا نگهداريد. نه اينكه گردنتان را خم كنيد.
7- حتي الامكن هنگام خوابيدن از بالشي استفاده كنيد. كه سرتان در امتداد بدن قرار گيرد نه اينكه
رو به بالا يا پايين خم شود.

 

 

Description: J:\92\آموزش 92\New folder\imagesCARMS3MW.jpg

 

8- در موقع رانندگي تا آنجا كه مي توانيد به فرمان نزديكتر بنشينيد تا مجبور نباشيد دستهايتان را دراز كنيد و به فرمان برسانيد
9- صندلي ماشين حتما بايستي داراي تكيه گاهي جهت گردن باشد. چرا كه در بسياري از حوادث رانندگي از قبيل ترمزهاي شديد (كه باعث حركت شديد رو به جلوي گردن مي شود) و برخورد شديد اتومبيل ديگر از پشت (كه باعث حركت شديد رو به عقب گردن مي شود) سبب آسيب نخاع در اثر شكستن و جابجايي مهره ها مي گردد.
11- حتي الامكان طولاني مدت به نقطه جلو بطور ثابت نگاه نگنيد. (رانندگي، مطالعه، نگاه كردن به مانيتور كامپيوتر و
)

12- از خم كردن گردن به اطراف تا حد امكان خودداري كنيد و جاي اين كار تمام بـدن خود را بسمت دلخواه بچرخانيد

 

Text Box: تهيه كننده : واحد فيزيوتراپي

 

 

 
 
 
 
صفحه اصلي

 

1397/10/25
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal