حوزه ریاست - حقوقی
۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان
br ENGLISH
شرح وظائف
شرح وظايف :
1-طرح و تعقيب دعاوي اعم از حقوقي و كيفري عليه اشخاص حقيقي و حقوقي
2-دفاع از حقوق و مصالح سازمان در دعاوي مطروحه له يا عليه سازمان
3-ايفاي وظايف نمايندگي حقوقي سازمان در كليه مراجع قضايي، اداري ، انتظامي و ساير نهادها و موسسات دولتي
4-دفاع از حقوق ومصالح سازمان در دعاوي مطروحه عليه سازمان در ديوان عدالت اداري
5-دفاع از حقوق و مصالح سازمان در دعاوي مطروحه عليه سازمان يا واحدهاي تابعه در مراجع و هياتهاي تشخيص و حل اختلاف اداره كار
6-اخذ وثيقه ملكي از دانشجويان بورسيه خارج از كشور
7-اخذ ضمانت نامه بانكي و سند تعهد خدمت از دانشجويان متقاضي اعزام به خارج از كشور
8-اخذ تعهد محضري از كارمندان واجد شرايط استفاده از ماموريت آموزشي
9-انجام كليه امور ثبتي مربوط به سازمان
10-تهيه نمونه قراردادها و تائيد قراردادهاي انعقادي
11-جمع آوري قوانين و مقررات ، نظريات مشورتي ، آراء هيات عمومي ديوان عالي كشور و ديوان عدالت اداري
12-پيگيري امور جاري دفتر
اهم شرح وظايف دفتر امور حقوقي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي ،درماني استان مازندران
اقدامات قضايي در جهت استيفاي حقوق دولت
الف- امور كيفري
از قبيل(اختلاس كلاه برداري خيانت در امانت سرقت جعل سوء استفاده و غيره) كه مراحل آن بشرح ذيل مي‌باشد:
.اعلام گزارش وقوع جرم از سوي واحدهاي ذيربط به دفتر
.بررسي گزارش واصله و جمع اوري اسناد و مدارك لازم
· طرح و تنظيم شكوائيه و تسليم آن به دادسراي محل وقوع جرم
· پيگيري از طريق مراجع انتظامي(كلانتري، آگاهي حسب مورد)
· شركت در وقت تعيين شده و پيگري تا حصول نتيجه و اجراي راي صادره
ب- امور حقوقي
· تهيه و تنظيم دادخواست حقوقي
· تقديم دادخواست به مرجع قضايي صالح به رسيدگي و تهيه مدارك لازم.
· شركت در جلسات دادرسي پس از تعيين وقت
· اطلاع از حكم صادره و پيگيري اجراي حكم
· بررسي و پاسخ به دعاوي حقوقي مطروحه له و عليه دانشگاه
از قبيل ضرر و زيان وارده موارد تخليه ملك مطالبه اجور معوقه الزام به انجام تعهد و… با تنظيم لايحه، تهيه مدارك و مستندات لازم، شركت در جلسات رسيدگي.
. بررسي و پاسخ به دعاوي كيفري
ج-دعاوي اداري عليه دانشگاه و واحدهاي تابعه
. بررسي، تهيه پاسخ و شركت در جلسات رسيدگي ديوان عدالت اداري حسب مورد مربوط به شكايت اشخاص حقيقي و حقوقي عليه دانشگاه و واحدهاي تابعه راجع به امور اداري و استخدامي
. رسيدگي به پرونده‌هاي موجود در مراجع اداري و شركت در جلسات مربوطه از جمله
1 . هيات‌هاي تشخيص حل اختلاف اداره كل كار و امور اجتماعي
2. كميسيون ماده 100: بررسي پرونده‌هاي مربوط به تخلفات ساختماني از قبيل اضافه بنا عدم رعايت تراكم و كاربري
بررسي وضعيت متعهدين خدمت
1. بررسي وضعيت تعهد و اخذ غرامت تحصيلي از متعهدين خدمت
2. اقدام جهت مكاتبات لازم در زمينه اخذ سند تعهد و تعيين ميزان مطالبات دانشگاه از متعهدين از طريق ادارت و قسمت‌هاي مربوطه پرداخت كننده وجوه يا مراجع مسئول مندرج در سند تعهد
3. اخذ تعهد رسمي از افرادي كه جهت گذارندن دورههاي آموزشي به اين دفتر معرفي مي‌گردند.
4. پيگيري اسناد متعهدين به خدمت(دانشجويان پزشكي-پرستاري-بهياري) و تاركين خدمت و همچنين فسخ اسنادي كه تعهد آنان سپري شده است
اخذ تعهد جهت فرصتهاي مطالعاتي و تحصيل در خارج ازكشور
1. اخذ وثيقه‌هاي ملكي و غيرملكي از متقاضيان استفاده از بورس تحصيلي
2. اقدام در جهت فك سند در صورت ايفاي تعهدات شخص متعهد از طريق دفترخانه مربوطه و اجراي ثبت تا حصول نتيجه
3. در صورت عدم ايفاي تعهد تقاضاي صدور اجراييه و ارسال آن به اجراي ثبت جهت وصول طلب
4. مكاتبه با اداره متبوع كارمند ضامن جهت مبلغ مورد مطالبه و كسر از حقوق وي
5. اخذ ضمانت نامه بانكي از دانشجوياني كه قصد عزيمت به خارج از كشورجهت مسافرت سياحتي ،زيارتي يا علمي را دارند
بررسي امور ثبتي
1.نظارت و اقدام به صدور درخواست اجرائيه نسبت به اسناد لازم الاجرا به منظور وصول حقوق دانشگاه و دولت
2. جمع‌آوري مدارك مورد نياز در مورد املاكي كه در حين اجراي تشريفات ثبتي مورد اعتراض اشخاص حقيقي و حقوقي قرار مي‌گيرند.
3. تهيه و تنظيم اسناد(رسمي-غيررسمي) معاملات از قبيل خريد و فروش اجاره رهن.
4. تقاضاي صدور سند در مورد املاكي كه تا كنون سند براي آنها صادر نگرديده است.
5. پاسخ به استعلامات واحدهاي تابعه دانشگاه در حدود صلاحيت اداره حقوقي
6. انجام ساير امور مربوط مطابق دستور مقامات ذيربط
قوانين مورد عمل:
- قانون حمايت قضايي از كاركنان دولت
- آئين دادرسي مدني
- آئين دادرسي كيفري
- قانون مدني
- آئين نامه مالي و معاملاتي دانشگاه
و كليه قوانين مرتبط با موضوع
كارشناسان : كارشناس مسئوول ا نفر
كارشناس حقوقي 7 نفر
شرح وظايف مسئول دفتر حقوقي
1. جمع آوري ،بررسي و تنظيم اطلاعات جهت ارايه نظرات و آراءمشورتي در پاسخ پرسشهاي بعمل آمده از طرف واحدهاي تابعه در زمينه هاي حقوقي ،كيفري ،اداري .
2. جمع آوري ،بررسي اطلاعات جهت تهيه و تدوين لوايح قانوني در مراجع صلاحيتدار.(دادسرا،دادگستري ،ديوان عدالت اداري ،اداره كار و امور اجتماعي ، شهرداريها و...)
3. شركت در جلسات ،استماع اظهارات و رسيدگي به دعاوي و رد يا قبول آن .
4. تفكيك عرايض و شكايات واصله از مراجع ذيربط و ارجاع به همكاران .
شرح وظايف كارشناسان دفتر
1. تنظيم لايحه دفاعيه و شركت در جلسات رسيدگي استماع اظهارات و رسيدگي به دعاوي و رد يا قبول آن.
2. بررسي عرايض و شكايات واصله و تهيه پاسخ لازم و اعلام آن به مسوول واحد.
3. پيگيري امور مربوطه پس از ارجاع آن از سوي مسوول واحد.
4. پيگيري پرونده هاي قضايي از طريق مراجع انتظامي.
 
1394/07/15
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal