معاونت اجتماعی
۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان
معرفي اداره مددكاري

تعريف اداره مددكاري

حرفه اي است مبتني بر دانش، اصول، ارزش ها، مهارت ها و روش ها كه هدف از آن كمك به افراد، گروه ها و جامعه است تا بتوانند با تكيه بر توانايي ها و استفاده از منابع موجود براي حل مشكل و يا رفع نياز خود اقدام كرده و به استقلال نسبي و رضايت خاطر دست يابند.

1)مددكاران اجتماعي بايد آمار و اطلاعات كامل از ميانگين اشغال تخت، تعدادتخت فعال و ساير موارد آماري كه به نوعي با كار و فعاليت حرفه ايي مددكاري اجتماعي ارتباط پيدا ميكند در اختيار داشته باشند.

2)مددكاران اجتماعي ،اطلاعات كاملي از دموگرافي جامعه خود داشته باشند اين موضوع در بيشتر مواقع منابع ارزنده ايي براي مددكاران اجتماعي محسوب ميشود و در مصاحبه ، مشاوره در اجراي طرح كمكي ابزار مهمي براي مددكاري اجتماعي خواهد بود

3)شفاف سازي اختيارات و تخصيص منابع و اعتبارات نيازمندان و در اختيار داشتن منابع تخصيصي نيازمندان ، روساي محترم بيمارستانها تدابيري اتخاذ نمايند كه مددكاران اجتماعي به هزينه ها و منابع اشرافيت داشته باشند.

4)ارزيابي ،رواني ،عاطفي، اجتماعي،فرهنگي،خانوادگي ،و شخصيتي بيماربا استفاده از تكنيكهاي مددكاري اجتماعي (بازتابي عملكردي ،انتقادي ،ساختي ) مددكاران اجتماعي بياد داشته باشند زمان ترخيص از اولين روز بستري بيمار شروع ميشود نه در نوشتن در پرونده باليني توسط پزشك،لذا تا زمان ترخيص ،مددكاران اجتماعي ،به تشخيص خواهند رسيد.

5)ارتباط با پزشك و كادر پزشكي با توجه به كارتيمي و انتقال حقوق بيمار به پزشك و دادن مشاوره به بيمار از چگونگي بيماري­و پيش آگهي هاي لازم از جانب مددكاري اجتماعي­در مورد بيماري­و مشاركت مددكاري اجتماعي در تيم درمان

6)بررسي مسائل حقوقي­و بازديد منزل­بيمار با هماهنگي كارشناس امور حقوقي دانشگاه­مددكار اجتماعي نبايد براي تخليه بيمار ،بيمار را بدون هماهنگي كارشناس حقوقي وعدم­دستور كتبي مقامات قضايي به محل سكونت يا ساير مكانها انتقال دهند

7)تاكيد بر كار گروهي با بيماراني كه به صورت طولاني مدت در بيمارستان بستري مي شوند.

8)اعطاي تخفيف به بيماران نيازمندصرفاباتشخيص،حدود ،اختيارات مددكار اجتماعي­بدون مداخله سايرين

9)­با توجه به اينكه بيشتر مددكاران اجتماعي­مسائل بيماري را در ارتباط با محيط و جامعه ايي­بررسي ميكنند و به آن اشرافيت دارند واين در حالي است در برخي موارد با خط مشي بيمارستان مغايرت پيدا ميكند در چنين مواردي نبايد مددكاران اجتماعي منزوي وگوشه گير يا انفعالي عمل نمايند .( در صورت ايجاد هرگونه مشكل ، با هماهنگي مددكار اجتماعي معاونت اجتماعي بررسي گردد)

10)مددكاران اجتماعي بازده و اثر بخشي كار خودشان را بصورت آماري و نمودار در اختيار روسا ي­محترم بيمارستانهاقرار دهند وضعيت موجود گذ شته را با پيشرفت كاري در آينده مقايسه نمايند.

11)با توجه به اينكه مشكلات پيچيده­محيطي و اجتماعي بيماركه­بصورت نظامند و ساختاري، براي­بيمارستانها تعريف نشده ، ارجاع و تخليه بيمار و ساير موارديكه براي مددكاري اجتماعي مشكل سازميشود،اين موضوع، عدم كارائي مددكاران اجتماعي تلقي نخواهد شد.

1397/07/29
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal