حوزه ریاست
۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر
br ENGLISH
تاریخ: 1391/02/14 تعداد بازدید : 260
آموزش هاي پزشكي بايد دانشجو محور باشد
دكتر سيد ضياالدين تابعي استاد نمونه دانشگاه علوم پزشكي شيراز در حاشيه سيزدهمين همايش علوم پزشكي با تاكيد بر اينكه آموزش هاي پزشكي بايد دانشجو محور باشد، گفت: دانشگاه علوم پزشكي از سال 1313 در تهران راه اندازي شده اما آموزش هاي آن تا زمان پيروزي انقلاب اسلامي روند مطلوبي نداشته و عمدتا وارداتي بوده و بعد از انقلاب نيز به دليل كمبود پزشك و محدوديت هايي كه بر اثر جنگ تحميلي و ساير مشكلات بروز كرد، نتوانستيم به اهداف مربوط به ارتقا سطح آموزش ها برسيم.
دكتر سيد ضيا الدين تابعي: آموزش هاي پزشكي بايد دانشجو محور باشد
دكتر سيد ضياالدين تابعي استاد نمونه دانشگاه علوم پزشكي شيراز در حاشيه سيزدهمين همايش علوم پزشكي با تاكيد بر اينكه آموزش هاي پزشكي بايد دانشجو محور باشد، گفت: دانشگاه علوم پزشكي از سال 1313 در تهران راه اندازي شده اما آموزش هاي آن تا زمان پيروزي انقلاب اسلامي روند مطلوبي نداشته و عمدتا وارداتي بوده و بعد از انقلاب نيز به دليل كمبود پزشك و محدوديت هايي كه بر اثر جنگ تحميلي و ساير مشكلات بروز كرد، نتوانستيم به اهداف مربوط به ارتقا سطح آموزش ها برسيم.
وي تصريح كرد: البته در راستاي بهبود روند آموزش پزشكي، تلاش هاي زيادي صورت مي گيرد از جمله همين همايش و نظاير آن ليكن حلقه مفقوده همه تلاش ها اين است كه اينها دانشجو محور نيستند در صورتي كه اگر خواهان تحول هستيم بايد از دانشجو به خوبي استفاده كنيم.
دكتر تابعي تاكيد كرد: اگر به دانشجويان فرصت و ميدان بدهيم آنها مي توانند سيستم آموزش پزشكي را متحول كنند اما متاسفانه دانشجويان خيلي جدي گرفته نمي شوند لذا بايد دانشجو محور حركت كنيم تا وضع آموزش بهبود پيدا كند.
وي با بيان اينكه آينده بهداشت، درمان و سلامت جامعه در دستان دانشجويان امروز است، اظهار  داشت: بايد به دانشجويان انگيزه بدهيم و به آنها بياموزيم كه براي خود با توجه شرايط، توانايي ها و ظرفيت ها، هدف بسازند چون يكي از دلايل بي انگيزگي دانشجويان اين است كه عمدتا به دنبال اهداف از پيش ساخته هستند و متاسفانه نه در دبيرستان و نه در دانشگاه به فراگيران چگونگي هدف سازي را ياد نمي دهند.
مدير گروه اخلاق پزشكي گفت: دانشجو بايد ذهن خلاقي داشته باشد تا پيشرفت كند.
وي يادآور شد: در كشور ما ريشه علوم بايد قوي شود در غير اين صورت شاخ و برگ و ميوه نخواهد داد، حال آن كه ساقه علوم لاغر است و ما اجبارا مي خواهيم به آن ميوه بچسبانيم.
دكتر تابعي افزود: پزشكي و مهندسي، جزء علوم درجه 2 هستند و ما بايد علوم درجه يك مثل فلسفه و معرفت مثالي را به عنوان علوم عالي تقويت كنيم تا ساير علوم تقويت شوند.
اين استاد برتر علوم پزشكي در پايان تصريح كرد: مادر بسياري از مواقع در محور اهميت دانشجو فقط شعار مي دهيم، حال زمان آن است كه همه فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي حتي اين قبيل همايش ها، دانشجو محور شود چون فكر و هيجان و احساس دانشجو  نو  است، بايد از آن استفاده كرد تا بيراهه نرود.
آموزش هاي پزشكي بايد دانشجو محور باشد
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal