حوزه ریاست
۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
br ENGLISH
تاریخ: 1391/02/16 تعداد بازدید : 334
بستر مناسب برای رقابت سالم در آموزش علوم پزشکی ايجاد مي شود
بستر مناسب برای رقابت سالم در آموزش علوم پزشکی در نیل به اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور ایجاد مي شود.
در قطنامه پاياني سیزدهمین همايش كشوري آموزش علوم پزشكي وپنجمین جشنواره آموزشی شهيدمطهري عنوان شد : بستر مناسب  برای رقابت سالم در آموزش علوم پزشکی در نیل به اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور ایجاد مي شود.
اين قطعنامه در 12 بند عنوان شد كه به شرح زير مي باشد :
به نام خداوند جان آفرین         حکیم سخن در زبان آفرین
قطعنامه سیزدهمین همايش كشوري آموزش علوم پزشكي وپنجمین جشنواره آموزشی شهيدمطهري 14- 11ارديبهشت 1391
مازندران- ساری
به حول و قوه الهي، سیزدهمین همايش كشوري آموزش علوم پزشكي و پنجمین جشنواره آموزشی شهيد مطهري همراه با نکوداشت "حکیم علی ربن طبری"هم زمان با گرامیداشت هفته معلم و سالگرد شهادت استاد فرزانه، شهيد مرتضی مطهري در تاریخ 11 تا 14 ارديبهشت  1391 همایش با عنوان  تحول و نوسازی نظام آموزش علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشكي مازندران ودر فضای علمی و معنوی  با همکاری دانشگا ه های علوم پزشكي اردبیل ، گیلان،  بابل ،سمنان، گلستان، شاهرود  و با ارائه با 152 مقاله،  43 سخنرانی، 1196پوستر،  15پانل،15کارگاه آموزشی ،59 فرآیند برترآموزشی ومعرفی 3 نفراستاد نمونه کشوری به نحو شایسته برگزار گرديد.
با نگاهی اجمالی به محورهای  اصلي همايش سیزدهم، ارزشیابی و بازنگری مستمر نظام و فرآیندهای مختلف آموزش علوم پزشکی ضروری می باشد. انتخاب اين موضوع به عنوان محور اصلي همايش نشان از دغدغه‌ مداوم دست اندرکاران نسبت به نیازهای جدید جامعه و اهمیت پاسخگویی مناسب به آنهاست.ضمن تقدیر و تشکر از کمیته های علمی و اجرایی برگزاری همایش و کلیه
 شرکت کنندگان، ارایه دهندگان مطالب علمی، دانشگاه های علوم پزشکی مشارکت کننده و مسئولین محترم وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آرزومندیم تا با استمرار مشارکت و مساعدت گروهی بتوانیم از راهبردهای ارائه شده توسط صاحب نظران به شرح ذیل نهایت بهره را ببریم:
1.    با توجه به جایگاه شامخ استاد مطهری ، شهید علم و فقاهت و جهاد علمی و بزرگداشت این شهید والا مقام به عنوان روز معلم و
استاد ، مساعی بیشتر در جهت معرفی و نهادینه کردن شخصیت و منش اخلاقی و علمی آن استاد شهید در دانشگاه ها بعمل آید.
2.    یاد و خاطره شهدای گرانقدر هسته ای که در مسیر استقلال کشور برای  اعتلای علمی کشور و دانش صلح آمیز هسته ای از جان خویش گذشته اند  را گرامی می داریم و همه مساعی خویش را در راه پر افتخار استقلال علمی کشور به کار می بندیم.
3.     شایسته است مراسم ارزشمند معرفی اساتید نمونه کشوری بصورت نهادینه و ساختار مند برنامه ریزی شده و همه ساله برگزار گردد.
4.    نظر به اهمیت نقشه جامع علمی کشور و نقشه جامع علمی سلامت بعنوان دو سند بالادستی در حوزه نظام سلامت ضمن شناسایی عوامل موثر در اجرای بهینه نقشه باید نسبت به تدوین شاخصهای کمی برنامه ریزی برای  عملیاتی نمودن آن در سطح دانشگاه ها و ستاد وزارت بهداشت اقدام شود.

5.    نظر به نقش و جایگاه رفیع اعضای هیئت علمی در نظام  آموزشی ،  ضمن تاکید بررعایت اصول اخلاقي و معنوی درفرایندهای آموزشی بایسته است  با شناسایی و معرفی الگوهایی موفق ازبین اعضای هیئت علمی ،جهت ترویج تربیت اخلاقی ومعنوی الگوسازی شود.
6.    با اصلاح محتوای درسی با رویکرد خلاقیت افزایی و نوآوری در دانشجویان بمنظور غلبه بر چالشهای موجود در آموزش علوم پزشکی زمینه اجرای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی متناسب بانیازهای جامعه درجهت پاسخگویی مناسب وشایسته به نیازهای واقعی وفراگیرمردم فراهم گردد.
7.    بایسته است بررسی وبازنگری مستمر فرآیندهای آموزشی موجود و حمایت و استقبال از ایده ها و طرح های نو، فضای مناسبی برای شکوفایی خلاقیت ها  و ارتقای انگیزه اعضای هیئت علمی فراهم شود تا بستری مناسب  برایرقابت سالم در آموزش علوم پزشکی در نیل به اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور ایجاد گردد.
8.    برای اجرایی شدن دستورمقام معظم رهبری در « سال تولید ملی،حمایت ازکاروسرمایه ایرانی » فرایند همکاری بین بخشی در دانشگاهها تدوین گردد تا باتولید علم در همه زمینه های علوم پزشکی این هدف تحقق یابد.
9.    ضمن ارج نهادن به پژوهشهای بنیادی ، پژوهشهای پاسخ گو به نیازهای سلامت جامعه بیش از پیش  مد نظر قرار گیرد و در این راستا فعالیت اعضای هیئت علمی در مسیر  ارتقای کیفیت آموزش و سلامت با رویکرد جامعه محور سامان یابد.
10.    در برنامه ریزی و ارزشیابی فعالیتها و همچنین جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها ، محوریت ، کیفیت ، کمیت و توانمدیهای آموزشی ایشان مورد توجه ویژه قرار گیرد .
11.    نقش مهم ایده ها و فعالیت های دانشجویان در ارتقاء تحول کیفی آموزش علوم پزشکی و لزوم تقویت کمیته های مشورتی دانشجویی دردانشگاه ها مورد تاکید قرار گرفت و پیشنهاد می شود میزان فعالیت دانشگاه ها در این زمینه به شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها اضافه شود .
12.    در پایان مجدداً از زحمات تمامی مسئولین به ویژه همکاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران که با کیفیت بسیار خوب میزبانی همایش را بر عهده داشتند سپاسگزاری می گردد.
بستر مناسب  برای رقابت سالم در آموزش علوم پزشکی ايجاد مي شود
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal