حوزه ریاست
۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
br ENGLISH
تاریخ: 1391/09/13 تعداد بازدید : 334
70 درصد از تماسهای مردمی با اورژانس، مزاحمی و اشتباه است
رییس مرکز مدیریت حوادث و وفوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه 70 درصد از تماسهای تلفنی با اورژانس مزاحمتهای تلفنی، تماسهای اشتباه و بی ربط است، افزود: تماسهای بی نتیجه باعث رد تماسهایی که به مأموریت می انجامد، می شود.


رییس مرکز مدیریت حوادث و وفوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه 70 درصد از تماسهای تلفنی با اورژانس مزاحمتهای تلفنی، تماسهای اشتباه و بی ربط است، افزود: تماسهای بی نتیجه باعث رد تماسهایی که به مأموریت می انجامد، می شود.
دکتر فرزاد بزرگی در نشستی خبری با بیان اینکه به طور متوسط روزانه در حدود 1000 تماس تلفنی با مرکز پیام برقرار می شود تصریح کرد: از این تعداد تماس، 700 تماس مزاحمی و یا اشتباه است.
وی ضمن اشاره به اینکه، این مرکز در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی ، مدیریت نقل و انتقال بیماران بین مراکز درمانی و حوادث و فوریتهای غیر مترقبه استان فعالیت و مداخله دارد، گفت: آشنایی وآگاهی مردم از نحوه امداد رسانی در ارایه بهتر خدمات درمانی توسط پرسنل امدادی اورژانس نقش بسزایی دارد.
رییس اورژانس 115 مازندران، ضمن اشاره به اینکه، 5 مرکز هدایت عملیات- 70 پایگاه اورژانس 115جاده ای و شهری- یک صد دستگاه آمبولانس، 2 اتوبوس آمبولانس و یک موتورآمبولانس و یک پایگاه امداد هوایی با 400 نیروی تخصصی در حوادث به مردم استان خدمات امدادی ارایه می دهد، تصریح کرد:  ماموریتهای اورژانس 115، در قالب مأموریتهای امداد نوروزی- تابستانی- ساحلی و روزانه تعریف می شود.

*بیماران قلبی بیشترین موارد مأموریتهای غیر تصادفی
دکتر بزرگی، از اجرای بیش از 48 هزار مأموریت از ابتدای سال جاری تا کنون توسط نیروهای امدادی اورژانس 115 خبر داد و اظهار داشت: بیش از 16 هزار مورد از این مأموریتها در ارتباط به بیماران تصادفی و مابقی مربوط به بیماران غیر تصادفی بوده است.
رییس اورژانس 115 مازندران با بیان اینکه 6 هزار و 600 مورد از مأموریتهای غیر تصادفی اورژانس به بیماران قلبی عروقی اختصاص داشت، خاطرنشان ساخت: این بیماران بیشترین موارد مأموریتهای غیر تصادفی را شامل می شوند.
دکتر بزرگی ادامه داد: از مجموع مأموریتهای انجام شده در سالجاری، بیش از 27 هزار مأموریت منجر به انتقال بیمار به مراکز درمانی و بیمارستانها شده است.
وی با تاکید بر اینکه پرسنل اورژانس سهم بسزایی در مراقبت و مدیریت بیمار بر عهده دارند، تصریح کرد: کارگاه های آموزشی در سطح استان با محوریت امداد هوایی و مدیریت اورژانس بیمارستانی به منظور ارتقا خدمت کارکنان  اورژانس ، امسال برگزار شد که نتایج خوبی به همراه داشت.

*90 درصد از غرق شدگان خارج از محدوده طرح سالم سازی دریا بوده اند
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تعداد مأموریتهای انجام شده در سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر عنوان و تصریح کرد: در سال گذشته 43 هزار مأموریت به ثبت رسید که نشاندهنده بیشتر و بهتر شدن پوشش اورژانس در مواقع حوادث است.
دکتر بزرگی با بیان اینکه در تابستان امسال 380  مأموریت غرق شدگی توسط امداد ساحلی انجام شد، افزود:  از این تعداد، 76 نفر جان خود را از دست دادند.
وی با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد از غرق شدگان در محدوده خارج از طرح سالم سازی دریا صورت گرفت، اظهار داشت: توجه نکردن به علایم هشدار و شنا در محدوده های ممنوعه و خارج از طرح سالم سازی دریا منجر به فوت این افراد شد.

*خفگی با گاز منواکسید کربن بیشترین علت مرگ در فصل سرماست
رییس اورژانس 115 مازندران، مسمویت با گاز مونواکسید کربن را یکی از شایع ترین علت خفگی افراد در فصل سرما عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر 47 مأموریت در خصوص مسمومیت با گاز منواکسید کربن توسط پرسنل امدادی اورژانس به ثبت رسید که 2 نفر از هم استانی های ما، در شهرهای بهشهر و محمود آباد قبل از رسیدن آمبولانس جان خود را از دست دادند.
دکتر بزرگی، با بیان اینکه این نوع مسمومیت در اثر سهل انگاری و کنترل نکردن نکات ایمنی وسایل گرمایشی روی می دهد، گفت: این نوع حوادث معمولا در شهرهای توریستی و آخر هفته بیشتر مشاهده می شود.
وی به وقوع سیل در شهرهای نوشهر و چالوس، میاندرود ، آمل ، بهشهر و تنکابن اشاره و تصریح کرد: پرسنل امداد اورژانس 115 استان در این حوادث حضور فعالی داشتند.
دکتر بزرگی با بیان اینکه مردم از برنامه ها و خدمات آموزشی مربوط به حوادث غیر مترقبه بهره مند می شوند، گفت: علاقمندان برای گذراندن دوره های آموزش همگانی می توانند به مراکز و شبکه های بهداشتی مراجعه  کنند و یا با شماره 2144041 تماس  بگیرند.

*لزوم آشنایی مردم از وظایف و فعالیتهای اورژانس
وی، از تغییر زمان برگزاری المپیاد علمی – عملیاتی تکنسینهای فوریتهای پزشکی کشور و سومین المپیاد دانشجویان فوریتهای پزشکی کشوری که قرار بود آذرماه در مازندران برگزار شود، خبر داد و گفت: این المپیاد به دلیل مصادف شدن با ایام محرم، به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اعلام می شود.
دکتر بزرگی  بر آگاهی مردم از نحوه ، نوع فعالیتها و وظایف اورژانس تاکید و تصریح کرد: در زمان حضور پرسنل  های اورژانس بر بالین مصدومان و بیماران، آرامش محیط باید حفظ شود تا تکنسین پزشکی بهترین تصمیم را در خصوص نحوه درمان،  انتقال و یا عدم انتقال بیمار اخذ نمایند.
رییس اورژانس 115 مازندران، با اشاره به فعال شدن سیستم ثبت شکایات در این مرکز اظهار داشت: مردم می توانند نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را با شماره های2144400- 2144041-2144134-0151 و یا 115 اعلام نمایند.
دکتر بزرگی ، با بیان اینکه یک هلی پد امداد هوایی در شهرستان آمل مستقر است، خاطر نشان ساخت: مکاتبات لازم برای راه اندازی یک پایگاه دیگر در مازندران صورت گرفت .
وی ادامه داد: شرایط جوی- انتقال بیمار – مکان مناسب برای فرود و سایر موارد در استفاده از امداد هوایی نقش اساسی دارد.

* خدمات اورژانس 115 رایگان است
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در خصوص حمل اجساد در جاده های برون  ودرون شهری خاطر نشان ساخت: در حال حاضر مسولیت حمل اجساد دورن شهرها با شهرداری ها و جاده ها با آمبولانسهای بخش خصوصی است.
دکتر بزرگی  با اشاره به اینکه در هر آمبولانس به غیر از راننده، دو نیروی متخصص و تکنسین حضور دارند که مراقبتهای اولیه بیمار را بر عهده  دارند، افزود: خدماتی که  اورژانس 115 ارایه می دهد کاملا رایگان بوده و دریافت هر نوع هزینه  از سوی پرسنل اورژانس تخلف محسوب می شود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران میانگین زمانی برای رسیدن به بالین مصدوم را 7 دقیقه و رساندن بیمار به مراکز درمانی را 30 دقیقه دانست و افزود: مازندران جزء استانهای بهینه خدمات ده از نظر نیروهای متخصص و آمارهای مأموریتی است.

70 درصد از تماسهای مردمی با اورژانس، مزاحمی و اشتباه است
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal