حوزه ریاست
۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ آذر
br ENGLISH
تاریخ: 1392/01/21 تعداد بازدید : 128
افراد چاق و کم تحرک در معرض ابتلا به فشارخون بالا هستند
فوق تخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش استانی هفته سلامت که در ساری برگزار شد، با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به فشارخون بالادرحال افزایش است، اظهارداشت: افراد مسن، کسانی که دخانیات استعمال می کنند، افراد کم تحرک و چاق و افرادی که سابقه ابتلا به این بیماری در خانواده آنان وجود دارد، بیشترین افراد در معرض ابتلا به پرفشارخونی هستند.
فوق تخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش استانی هفته سلامت که در ساری برگزار شد، با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به فشارخون بالادرحال افزایش است، اظهارداشت: افراد مسن، کسانی که دخانیات استعمال می کنند، افراد کم تحرک و چاق و افرادی که سابقه ابتلا به این بیماری در خانواده آنان وجود دارد، بیشترین افراد در معرض ابتلا به پرفشارخونی هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر قائمیان در سخنانی، به تعریف بیماری فشارخون پرداخت و گفت: فشارخون نیرویی است که همزمان با  پمپ خون توسط قلب به تمام بدن به دیواره عروق وارد می شود.
وی، فشارخون طبیعی را 80/120 میلی متر جیوه دانست و افزود: افرادی که دارای فشارخون  90/140 میلی متر جیوه هستند در مرحله هشدار و بالاتر از این میزان در معرض خطر قرار دارند.
دکتر قائمیان، میزان مرگ و میر در افراد چاقی که دچار بیماری قلبی عروقی می شوند را زیاد عنوان و تصریح کرد: با کم کردن مختصری از وزن می توان به کاهش فشارخون کمک نمود.
وی، سکته مغزی، بیماریهای قلبی عروقی، ضخیم شدن دیواره قلب- عدم درمان و کاهش 10 سال طول عمر- تهوع- درد قفسه سینه، نارسایی کلیوی و چشمی، تاری دید را از مهمترین عوارض فشارخون بالا دانست و افزود: فشارخون بالا یکی از فاکتورهای شیوع بیماری قلبی عروقی در مازندران است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، به دلیل بی علامت بودن این بیماری بر کنترل و آگاهی از میزان فشارخون  توسط افراد تاکید کرد و گفت: افرادی که از غذاهای فست فود استفاده می کنند نیز دچار فشارخون بالا هستند.
دکتر قائمیان، انجام فعالیتهای بدنی، ترک مصرف سیگار، رژیم غذایی مناسب و درمانهای دارویی را از راه های درمان فشارخون بالا، دانست و اظهارداشت: شنا و پیاده روی ساده ترین و آسان ترین ورزش برای کنترل فشارخون است.
وی، بر مصرف غذاهای کم نمک تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: با مصرف انواع میوه جات و سبزیها به ویژه موز-طالبی- هویچ- کلم بروکلی- اسفناج و انواع دانه ها و آجیل به شکل خام و طبیعی به میزان لازم، می توان فشارخون را کاهش داد.

افراد چاق و کم تحرک در معرض ابتلا به فشارخون بالا هستند
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal