حوزه ریاست
۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
br ENGLISH
تاریخ: 1392/10/27 تعداد بازدید : 255
دانشكده هاي مجازي و فناوريهاي نوين در دانشگاه راه اندازي مي شود
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران از راه اندازي دانشكده هاي مجازي و فناوريهاي نوين طي چهارساله آينده در اين دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه 4 ساله استراتژيك، ايجاد اين دانشكده ها در دستور كار قرار گرفت.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران از راه اندازي دانشكده هاي مجازي و فناوريهاي نوين طي چهارساله آينده در اين دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه 4 ساله استراتژيك، ايجاد اين دانشكده ها در دستور كار قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، دكتر محمدصادق رضايي، در گفتگو با خبرنگاران،  بر كيفي سازي رشته هاي تحصيلي تاكيد و تصريح كرد: براي دست يابي به اين امر به ايجاد زيرساختهاي مناسب آموزشي و گسترش رشته هاي تحصيلي از جمله  رشته هاي مجازي و دانشكده مجازي نياز داريم.
وي، به اجراي برنامه اعتبار بخشي در سطح فرد، گروه و دانشكده ها به منظور كيفي سازي رشته هاي تحصيلي اشاره و اظهار داشت: اين برنامه علاوه بر ارزيابي كيفيت آموزشي، ارتقا كميت در تمامي ابعاد را منجر مي شود.
دكتر رضايي، ايجاد دانشكده فناوريهاي نوين را در تقويت ساير رشته هاي تحصيلي موثر دانست و تصريح كرد: بنا داريم 8گروه از رشته فناوري نوين را در دانشگاه علوم پزشكي مازندران ايجاد نماييم.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، با بيان اينكه بر اساس برنامه پنجم توسعه نيز 20 درصد از دانشجويان دانشگاه بايد در مقطع تكميلي از جمله كارشناسي ارشد مشغول به تحصيل باشند، گفت: به همين منظور دانشگاه موظف است رشته هاي جديد تكميلي را راه اندازي نمايند.
وي، با اشاره به اينكه تنها يك واحد بين الملل در رامسر تحت پوشش اين دانشگاه فعاليت دارد، گفت: در حال رايزني هاي لازم هستيم تا دانشجويان متقاضي واحدبين الملل را بر اساس توانمندي و ظرفيت گروه ها در دانشكده هاي مختلف جذب نماييم.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، از افزايش 30 درصدي سرانه آموزشي دانشجويان در سال 92  نسبت به سال گذشته، خبر داد و گفت: در برنامه استراتژيك 4ساله دست يابي سرانه آموزشي به ميانگين كشوري پيش بيني شده است.


*رتبه بين المللي دانشگاه به زيرهزار خواهد رسيد
دكتر رضايي، با اشاره به اينكه در حال حاضر رتبه بين المللي دانشگاه علوم پزشكي مازندران 4500 است، گفت: در 4سال آينده رنكينگ بين المللي دانشگاه بايد به زير هزار برسد.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، اذعان داشت: به منظور ارتقا اعضاي هيئت علمي كارگاه هاي معرفتي و مهارتي در 10 آيتم ( 5 آيتم مهارتي و 5 آيتم معرفتي) و در مجموع 160 ساعت تعريف كرديم.
وي، ضمن بيان اينكه اعضاي هيئت علمي در سال اول فعاليتشان بايد اين كارگاه ها را بگذرانند، خاطرنشان كرد: ضوابط و روابط دانشگاهي، روش ها و فنون تدريس، روش و مديريت تحقيق، ارزيابي فعاليت آموزشي و  پژوهشي، مديريت منابع الكترونيك، انديشه سياسي ، اخلاق علمي و حرفه اي، اصول تعليم و تربيت اسلامي از جمله بخشهاي كارگاه معرفتي و مهارتي ويژه اعضاي هيئت علمي است.
وي، در بخش ديگري از سخنانش، با تاكيد بر اينكه بهترين خدمات علمي و درماني در بيمارستانهاي آموزشي ارايه مي شود، افزود: در اين مراكز پزشكان و دستياران متخصص در تمامي ساعات شبانه روز حضور دارند و روشهاي درمان را با بالاترين كيفيت علمي به بيماران ارايه مي دهند.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، ادامه داد: روند فعاليت آموزشي دستياران تعريف شده است و تمامي موارد مربوط به بيمار و دستيار با نظارت پزشك متخصص صورت مي گيرد.
دكتر رضايي، همچنين از برگزاري آزمون ارتقا دستياري در دانشگاه علوم پزشكي مازندران خبر داد.
گفتني است دانشگاه علوم پزشكي مازندران داراي 5800 دانشجو است كه از اين تعداد 247 دانشجو در دوره دستياري تخصصي و فوق تخصص، 780 دانشجو در مقطع PH.D ، 1518 دانشجو در مقطع پزشكي عمومي ،3216 دانشجو در مقطع ليسانس و 111دانشجو در مقطع كارداني در حال تحصيل هستند.
دانشكده هاي مجازي و فناوريهاي نوين در دانشگاه راه اندازي مي شود
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal