شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار
۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان
br ENGLISH
تاریخ: 1396/07/20 تعداد بازدید: 6
چه بخوريم تا سرما نخوريم؟
پرهيز از فعاليت شديد و خستگي, كم‌كردن آميزش جنسي, پرهيز از غم و غصه, گفتگو با دوستان و اقوام, مصرف سيب رنده‌شده با دارچين ‌باعث افزايش مقاومت بدن و محافظت از ابتلا به بيماري مي‌شود.
درباره راهكارهاي افزايش مقاومت بدن و پيشگيري از آنفلوآنزا موارد ذيل را انجام دهيد: مصرف انجير و مويز به‌عنوان ميان‌وعده به افزايش مقاومت بدن كمك مي‌كند. وي افزود: مصرف آشي كه شامل جو، كمي برنج، سبزي جعفري، سبزي گشنيز، برگ اسفناج و برگ چغندر با روغن زيتون و نمك و كمي زردچوبه باشد, در پاكسازي بدن از مواد زائد كمك‌كننده است. كم كردن مقدار غذا به افزايش مقاومت بدن و پيشگيري از آنفلوآنزا كمك مي‌كند چرا كه مانع تجمع سموم در بدن مي‌شود. كاهش مصرف تخم‌مرغ پخته و نيمرو به افزايش مقاومت بدن كمك مي‌كند كاهش مصرف گوشت، لبنيات، تخم‌مرغ به‌خصوص پخته‌شده و نيمرو به افزايش مقاومت بدن كمك مي‌كند و بهتر است براي دريافت پروتئين مورد نياز بدن، گوشت پرندگان كوچك مثل بلدرچين به‌مقدار كم مصرف شود. مصرف سيب رنده‌شده با دارچين ‌بدن را از بيماري محافظت مي‌كند وي خاطرنشان كرد: استفاده از موادي مانند روغن گاو، اضافه كردن كمي دارچين به چاي، مصرف نخودآب بدون گوشت، سيب رنده‌ شده با كمي دارچين به دفع مواد نامطلوب از بدن كمك مي‌كنند كه در طب ايراني تحت عنوان ترياقات و پادزهرها شناخته مي‌شوند. .پرهيز از فعاليت شديد و خستگي, كم‌كردن آميزش جنسي تا حد امكان‌, گذاشتن ظرف حاوي سركه و پياز يا سير قاچ‌شده (جداگانه) در مكان‌هاي مختلف منزل, پرهيز از مصرف آب سرد, دود دادن كندر، برگ مورد و مرزنجوش در منزل, استفاده از رايحه‌هاي خوش, پرهيز از غم و غصه و استفاده از امور مفرح و شادي‌آور مثل گفتگو با دوستان و اقوام مقاومت بدن را افزايش مي‌دهد. چه بخوريم تا سرما نخوريم؟
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal