بيمارستان آموزشي فاطمه الزهرا (س) ساري
۱۴۰۰ شنبه ۳ مهر
br ENGLISH
تاريخچه،اهداف،چشم انداز و ....

تاریخچه کتابخانه:

     کتابخانه بیمارستان فاطمه الزهراء (س)،کتابخانه بیمارستانی در زمینه تخصصی و فوق تخصصی قلب می باشد که مجموعه ای غنی از منابع  در زمینه قلب را در برگرفته است.کتابخانه در حال حاضر حدود 113 متر مربع مساحت دارد که زیرزمین بخش جراحی واقع گردیده است.کتابخانه بیمارستان ، از سال 1368 تا سال 1377شامل یک قفسه در حدود پانزده جلد کتاب،بوده که در دفتر پرستاری ، برای استفاده افراد اختصاص داده شده بود ،واز سال 1377 تا 1379 اتاقی کوچک که در کنار اتاق عمل سابق بیمارستان بود برای کتابخانه در نظر گرفته شد که سال بعد از ان به اتاق کوچک دیگری که در کنار زایشگاه قدیم بود نقل مکان کرد و از سال 1379 تا سال 1388 اتاق 20 متری واقع در طبقه بالای اورژانس فعلی به کتابخانه اختصاص داده شد. 

 
     به دلیل غیر مرتبط بودن رشته تحصیلی متصدیان به کار گمارده شده درآن،کتابخانه دارای مجموعه ای خام ونظام نیافته بود . در سال 1381با جایگزین کردن کارشناس ارشد کتابداری و علوم اطلاع رسانیبه عنوان مسوول کتابخانه سعی بر آن شد که منابع بر مبنای استانداردهای کتابداری تنظیم و اماده سازی شود . با اختصاص دادن منابع مالی که از سوی معاونت محترم تحقیقات و فناوری و بیمارستان در غنی سازی منابع و تجهیزات تا حد امکان کوشش به عمل امد. در سال 1382 کتابخانه نیز مجهز به کامپیوتر متصل به اینترنت شد.پس از کوششهای مذکور کتابخانه این مرکز بعد ازاجرایی شدن تبدیل مرکز درمانی به مرکز درمانی- آموزشی ،در سال 1386 امتیازات لازم جهت تبدیل به یک مرکز آموزشی را احراز نمود. از زمان مطرح شدن بحث تبدیل بیمارستان از مرکز درمانی به مرکز درمانی-آموزشی تصمیم به افزایش فضای فیزیکی کتابخانه گرفته شد . در نهایت با این تبدیل در سال 1388 این تصمیم عملی گردید و ساختمان کتابخانه به فضای113 متر مربع واقع در زیر زمین ساختمان جراحی انتقال یافت. و با استفاده از بودجه معاونت محترم تحقیقات و فناوری و بیمارستان تعداد کامپیوترها که همگی متصل به اینترنت می باشد ،افزایش یافت ،کتابخانه به دستگاه ایمنی کتاب مجهز شد ه تعداد قفسه کتاب، مجله، قفسه سی دی افزوده شد وسالن مطالعه هم مجهز گردید. و نیز انباری جهت آرشیو مجلات و وسایل کتابخانه در نزدیک فضای کتابخانه به کتابخانه اختصاص داده شد.

اهداف و وظایف کتابخانه:        

کمک به ارتقای فعالیتهای پژوهشی،اموزشی،فرهنگی بیمارستاناز طریق تامین نیازهای اطلاعاتی کاربران با بکارگیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و کمک به ارتقای دانش تخصصی کاربران کتابخانه و کارکنان با استفاده از تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی.
رشد و توسعه بیشترمنابع کتابخانه و افزایش کتب تخصصی ومنابع مرجع ودر جهت افزایش کیفیت منابع در هر سال ، نسبت به تعیین ضوابط انتخاب منابع مورد نیاز اتی و نیز ارزشیابی منابع موجود وکوشش دراختصاص دادن بودجه مستقل و کافی برای کتابخانهو تلاش بیشتر درافزایش گرداوری منابع غیر کتابیدر چهارچوب رشته اموزشی بیمارستان با توجه به ضرورت اطلاع از تحولات علمی و فنی کشورهای پیشرفته واستخدام افراد متخصص و با تجربه و .ایجاد مکان و فضای مناسب جهت گسترش منابع جدید و اتی کتابخانهجزء اهداف کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت کتابخانه میباشند.

 وظایف این کتابخانه به طور اعم شامل موارد ذیل می باشد:

·             شناخت نیازهای اطلاعاتی جامعه کتابخانه با توجه به برنامه ها، رشته های آموزشی و مقاطع مختلف تحصیلی و انتخاب منابع مناسب از میان منابع منتشره.

·             گرداوری و سازماندهی مجموعه ای غنی از منابع اطلاعاتی مرکب از کتب، نشریات ادواری، پایان نامه ها ، رسانه های الکترونیکی و سایر مواد مورد نیاز برنامه های پژوهشی یا اموزشی بیمارستان.

·             ارائه خدمات اطلاع رسانی مرجع و رایانه ای به کلیه مراجعان

·             سازماندهی مجموعه به منظور افزایش میزان دسترسی

·             کمک به کاربران در استفاده از منابع

·             فراهم اوردن امکانات و تسهیلات فیزیکی کافی و مناسب برای استفاده از منابع در داخل کتابخانه

     مجموعه کتابخانه شامل کتابهای لاتین و فارسی ، نشریات لاتین و فارسی، پایان نامه ، منابع ومراجع الکترونیکی است. این مجموعه بصورت باز اداره می گردد.  

خدمات کتابخانه شامل انتخاب، تهیه و گردآوری منابع ، سازماندهیو فهرست نویسی منابع ،اماده سازی کتب ،گردش و امانت منابعکتابخانه، وجین کتب ، قفسه خوانی ،ثبت مجلات و پایان نامه ها ،اماده سازی منابع الکترونیکی ،جستجوی مقالات از اینترنت و سایت کتابخانانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی مازندران    
کلیه اعضا محترم هیات علمی ، وکارکنان بیمارستان و تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،از اعضا کتابخانه میباشند و براحتی می توانند نیازهایعلمی خود رااز این طریق مرتفع نمایند.
 
  تجهیزات کتابخانه :       
      پنج دستگاه کامپیوتر متصل به اینترنت
      دو دستگاه پرینتر همراه با اسکنر و فتوکپی
       دستگاه ایمنی کتاب 
      میزهای مطالعه هشت نفره وتکنفر مطالعه وصندلی های مخصوص مطالعه کتاب 
 
 اعضا و کاربران:     
     اعضاء هیئت علمی وکارمندانبیمارستانو تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران می توانند به عضویت کتابخانه بیمارستان درآیند.اعضاء در حال حاضر به شرح ذیل می باشد:

 

 

اعضاء

پرسنل

هیئت علمی

پزشک

رزیدنت

دانشجویان دانشگاه آزاد که در بیمارستان بخش دارند.

اینترن ها و استاژرها که در بیمارستان بخش دارند.

  شرایط امانت منابع  در کتابخانه:

      حداکثر تعداد کتاب برای اعضاء به صورت زیر می باشد (تعداد با توجه به شرایط و نظر کتابدار قابل تغییر می باشد):

زمان

تعداد

عضو

30 روز

15

اعضاءهیئت علمی

30روز

10

رزیدنت

30 روز

5

پزشکان

7 روز

2

سایر اعضاء

بخش مخزن و امانت: 

    مجموعه مخزن کتابخانه به شرح ذیل می باشد:

 

 
 
 

نوع منبع

کتاب فارسی

کتاب لاتین

کتاب الکترونیکی


     کتابهای فارسی و لاتین در قفسه های جداگانه، بر اساس موضوع  مرتب شده است نظام رده بندی NLM  است. نظام دستیابی به منابع به صورت سیستم قفسه باز می باشد که در واقع موثرترین روش استفاده از مجموعة کتابخانه است و به  مراجعه کننده امکان دسترسی سریع و مستقیم به منابع را داده، علاوه بر این، امکان گزینش و انتخاب کتاب از  میان کتاب های مشابه را برای اعضاء فراهم می آورد. چنانچه مراجعین نیاز به راهنمایی جهت دسترسی به منابع سایر کتابخانه ها داشته باشند ،می توانند با راهنمایی کتابدار کتاب خود را بیابند.
      امانت گرفتن کتب و منابع موجود، منوط به داشتن کارت دانشجویی برای دانشجویان و گرفتن امضاء برای پزشکان و رزیدنتها و پرسنل می باشد.
 آئین نامه امانت

مرکز‌آموزشی و درمانی و مراکز تحقیقاتی شوند: افراد ذیل می توانند عضو کتابخانه

الف- اعضای هیئت علمی دانشگاه اعم از رسمی، پیمانی، رسمی-آزمایشی و حق التدریس

ب- دانشجویان دانشکده ، مرکز‌آموزشی و درمانی و مراکز تحقیقاتی

ج- کارمندان رسمی، رسمی -آزمایشی و پیمانی دانشگاه

کتابهای مرجع، دایره المعارفها، فرهنگها، سالنامه، مجلات، پایان نامه ها (تمام متن با هر فرمتی که باشد) بولتن ها، خلاصه مقالات، کتابهای تک نسخه و کمیاب امانت داده نمی شوند و فقط مخصوص استفاده در سالن مطالعه هستند و اعضا می توانند آنها را در سالن مطالعه استفاده نمایند.

جرایم دیرکردها:

1- جرایم دیرکردها:

2- تذکر شفاهی بعد از اولین تاخیر(حداکثر یک هفته)

3- محرومیت استفاده از امانت کتاب بعد از دومین تاخیر دوبرابر زمان تاخیر می باشد.

4- برروی کارت عضویت دانشجویی که برای مرتبه سوم مرتکب تاخیر شده است مهر تخلف یا دیرکرد زده می شود و برای یک نرم تحصیلی به وی کتاب امانت داده نخواهد شد. شروع این زمان بنا به تشخیص کتابدار مسئول خواهد بود.

5- تخلفات اعضاء هیئت علمی توسط کتابدار مسئول پس از دو بار یادآوری کتبی به امانت گیرنده، ودر صورت عدم عودت کتاب به ریاست دانشکده یا مرکز‌آموزشی درمانی یا مرکز تحقیقاتی گزارش می شود. و رئیس مربوطه گزارش را به معاونت اداری و مالی جهت انجام اقدامات مقتضی ارسال می نماید و بعد از آن پرداخت حقوق اعضاء هیئت علمی منوط به ارائه برگ تسویه حساب از کتابخانه خواهد بود.

6- تخلفات کارمندان مشابه دانشجویان است ولی گزارش به کارگزینی واحد متبوع جهت درج در پرونده پرسنلی صادر می شود. کارمند خاطی پس از سه بار تخلف در طول سال به مدت شش ماه از عضویت در کتابخانه محروم خواهد شد.

7- تبصره: تا زمانی که کلیه کتب تاخیری به کتابخانه عودت داده نشود کتاب جدید به صاحب کارت امانت داده نخواهد شد.

8- کلیه دانشجویان دانشکده/ مرکز آموزشی درمانی / مرکز تحقیقات به هنگام فارغ التحصیلی موظف به انجام تسویه حساب با کتابخانه خود به صورت ذیل می باشد:

9- با توجه به امکان استفاده دانشجویان از کلیه کتابخانه های دانشگاه لازم است دانشجویان هنگام فراغت از تحصیل از کلیه کتابخانه های تابعه دانشگاه تسویه حساب نمایند.

10- کارکنان هر دانشکده مرکز آموزشی ودرمانی یا مرکز تحقیقاتی باید از کانال کارگزینی محل کار خود با کتابخانه مربوطه تسویه حساب نمایند.

11- تبصره: در صورتی که آموزش دانشکده قبل از تسویه حساب دانشجو با کتابخانه با وی تسویه حساب نماید کلیه خسارات وارده به کتابخانه را باید پرداخت نماید.

12- 3- هرگونه انتقال اعضاء هیئت علمی و سایر کارمندان دانشکده/ مرکز آموزشی درمانی منوط به ارائه برگه تسویه حساب از کتابخانه است.

13- اعضا هیئت علمی به هر دلیل که با کارگزینی محل کار خود تسویه حساب نمایند باید قبلاً از کانال کارگزینی با کتابخانه مربوطه تسویه حساب نمایند.

14- تبصره: در صورتی که کارگزینی قبل از تسویه حساب کتابخانه با هیئت علمی یا پرسنل تسویه حساب نمایند ملزم است کلیه خسارات را به کتابخانه پرداخت نماید.

15- کتبی که توسط امانت گیرنده مفقود می شوند باید بصورت ذیل اقدام گردد::

16- چنانچه کتاب مفقود شده مورد نیاز بوده و در بازار موجود باشد. بایستی عین کتاب توسط امانت گیرنده خریداری وبه کتابخانه تحویل گردد.

17- چنانچه کتاب مفقود شده مورد نیاز بوده و در بازار موجود نباشد باید به پیشنهاد کتابدار مسئول کتاب دیگری توسط امانت گیرنده خریداری و جایگزین گردد..

18- ماده 13:

19- چنانچه خسارتی به کتابها اعم از حاشیه نویسی، خط کشیدن، کندن برخی صفحات و غیره وارد گردد، امانت گیرند، موظف است ظرف یکماه نسخه بی عیبی از همان کتاب را تهیه و به کتابخانه تحویل دهد در غیر اینصورت مشابه بند دوم ماده 12 باید عمل گردد.

20- ماده 14:

21- حمل لوازمی از قبیل کیف، کلاسور، کتابهای شخصی مواد غذایی و موبایل به مخازن کتاب و بخش مرجع مجاز نمی باشد.

22- ماده 15:

23- استعمال دخانیات، صحبت کردن و هر عملی که موجب سرو صدا گردد، در مخازن و سالن های مطالعه ممنوع است و افراد خاطی باید در صورت صلاحدید کتابدار مسئول جهت رسیدگی و حل مشکل به رئیس دانشکده یا مرکز آموزشی ودرمانی معرفی گردند.

24- ماده 16:

25- مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه با مسئول کتابخانه است. این آیین نامه شامل 16 ماده و 5 تبصره در تاریخ 4/12/89 تصویب و قابل اجرا می باشد.

   کتب مرجع و پایان نامه ها : 
     شامل کتب مرجع (لغت نامه،دایره المعارف، اطلس و ...) و پایان نامه‌های دانشجویان و اعضای هیئت علمی بیمارستان میباشد و استفاده تنها در محل میسر است.

 مجموعه سازی منابع کتابخانه:

     مجموعه کتابخانه متناسب با نیازهای اطلاعاتی جامعه کتابخانه، با توجه به برنامه ها، رشته های آموزشی و مقاطع مختلف تحصیلی و انتخاب منابع مناسب از میان منابع منتشره.
            تهیه و فراهم‌آوری منابع
           تهیه انتشارات عمومی و جاری از طریق ناشران، کتابفروشیها و نمایشگاههای ملی و بین‌المللی.
          تهیه انتشارات سازمانهای دولتی و انجمنهای مختلف.
          خرید انتشارات بین‌المللی از طریق کارگزار (واسطه) در نمایشگاه­های بین المللی.

اهداء:   

      کتاب های اهدایی در صورتی پذیرفته می شوند که از تاریخ انتشار آنها در مورد کتب فارسی بیش از 3 سال و کتب لاتین بیشتر از 4 سال نگذشته باشد و موضوع آن مرتبط با کتاب های کتابخانه باشد .

     معیار‌های گزینش منابع:

        کتابخانه در تهیه منابع معیارهای ذیل را در نظر خواهد داشت:            

        گستردگی: چون کتابخانه برای استفاده اعضایهیئت علمی گروه قلب و عروق و سایر رشته­های تخصصی و پاراکلینیکی مثل پرستاری،...،تهیه شده است منابع اعم از فارسی و غیر فارسی که بالقوه برای امورتحقیقاتی و مطالعاتی جامعهاستفاده کننده مناسبتشخیص داده شود تهیه و به مجموعه اضافه می‌شود.       
        ارزش: در فرایند گزینش منابع اطلاعاتی اعم از فارسی و غیر فارسی اقتدار علمی، روزآمدی، شهرت مؤلف و ناشر کاملا مورد توجه قرار خواهد گرفت.     
        شکل: کتابخانه هر شکل از منابعی را که با امکانات کتابخانه قابل استفاده باشد جمع‌آوری و نگهداری خواهد کرد. این اشکال عبارتند از مواد چاپی (کتاب، نشریه ادواری، انتشارات دولتی و ...)، ، نرم‌افزار کامپیوتری و سایر مواد .

     وجین منابع :      

          مهمترین اصول وجین مجموعه را می توان موارد زیر برشمرد:

·                 ویرایش های قبلی منابعی که ویرایش های جدید آن وارد کتابخانه شده اند.

·         ·         منابع فرسوده ای که دیگر قابل استفاده نیستند. (منابعی که صفحات کسری داشته و یا صحافی شان خراب شده است).

·         ·         منابعی که عمر متوسط و مفید آنها تمام شده و محتوای علمی آن کهنه شده اند.

·         ·         نسخه های اضافی منابعی که دیگر مورد استفاده نیستند.

·         ·         منابعی که دیگر استفاده نمی شوند.

 

خط مشی کتابخانه

         (Mission)

بیانیه رسالت واحد کتابخانه ی بیمارستان: 

     کمک به ارتقای فعالیتهای پژوهشی،اموزشی،فرهنگی بیمارستاناز طریق تامین نیازهای اطلاعاتی کاربران با بکارگیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و کمک به ارتقای دانش تخصصی کاربران کتابخانه و کارکنان با استفاده از تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی.

چشم انداز:     

     دورنمای واحد کتابخانه بیمارستان:رشد و توسعهمنابع کتابخانه و افزایش کتب تخصصی ومنابع مرجع ودر جهت افزایش کیفیت منابع در هر سال ، نسبت به تعیین ضوابط انتخاب منابع مورد نیاز اتی و نیز ارزشیابی منابع موجود مبادرت شود و.کوشش درافزایش گرداوری منابع غیر کتابیدر چهارچوب رشته اموزشی بیمارستان با توجه به ضرورت اطلاع از تحولات علمی و فنی کشورهای پیشرفته در این مورد واستخدام افراد متخصص و با تجربه و ایجاد مکان و فضای مناسب جهت گسترش منابع جدید و اتی

.جامعه کتابخانه:      

      اعضاء هیئت علمی، دستیاران وپرسنل بیمارستانو تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران می توانند به عضویت کتابخانه بیمارستان درآیند

  ساختار تشکیلاتی کتابخانه :     

     با توجه به اینکه کتابخانه بیمارستانی است و پرسنل آن محدود است فعالیت­های کتابخانه یکجا و به صورت زیر انجام می پذیرد .

 

 مسئول کتابخانه:     

     مسئول کتابخانه نظارت و مدیریت بر تمام امور کتابخانه که در قالب حوزه خدمات فنی و حوزه خدمات عمومی سازماندهی شده‌اند را بر‌عهده دارد.

 حوزه خدمات فنی:      

     فعالیتهایی که در این حوزه انجام می‌شود از مرحله گزینش عناوین منابع موردنیاز تا آماده‌سازی منابع جهت ارائه به مراجعه‌کننده را در‌برگرفته و در بخشهای زیر انجام می‌پذیرد.
 
بخش گزینش و تهیه منابع اطلاعاتی:

      لیست عناوین منابع بر اساس پیشنهاد اعضای محترم هیئت علمی گروه قلب، یا پیشنهادات اعضای هیئت علمی بیهوشی و جراحی قلب ،  پزشکی هسته ای ، پاتولوژی و پیشنهادات گروه پرستاری ، آزمایشگاه، رادیولوژی و ... که با نظارت مسئول کتابخانه تهیه شده و سپس پیگیریهای لازم جهت تهیه منابع به عمل می‌آید. پس از دریافت منابع تهیه شده، آنها را ممهور به مهر کتابخانه نموده و در دفتر مخصوص ثبت خواهند کرد.

بخش فهرستنویسی:           

     منابع خریداری شده با استفاده از ابزارهای لازم اعم از پایگاه کتابشناسی پزشکی و پایگاه کتابشناسی کتابخانهبر اساس نظامرده بندیNLM فهرستنویسی می شوند.
بخش آماده‌سازی منابع:
     تهیه برچسب و جیب :تهیه برچسب و جیب کتاب و نصب آنها در محلهای مخصوص، منابع جهت استفاده مراجعین آماده می‌باشند.

حوزه خدمات عمومی:      

     فعالیتهایی که در این بخش انجام می‌شوند مستقیمآً با مراجعه کننده در تماس می‌باشند. این فعالیتها در بخشهای زیر انجام می‌شوند.

بخش جستجوی ینترنتی و دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی:

        این بخش جستجوی فهرست مقالات مراجعین را با استفاده از کلید واژه­های ارائه شده از  Pub Med انجام می­دهد، سپس مقالات را از سایت کتبخانه دیجیتال علوم پزشکی مازندرا ن و یا از مجلات موجود در آرشیو کتابخانه تهیه می ­نماید.

 

 بخش مخزن و امانت :

     منابع اطلاعاتی مورد‌نیاز مراجعین بر طبق ضوابط خاص در این بخش به امانت داده می‌شوند.همچنین این بخش مسئول پیگیری بازگشت به موقع منابع به امانت رفته است. کتابهای فارسی و لاتین در قفسه های جداگانه، بر اساس موضوع  مرتب شده است. نظام دستیابی به منابع به صورت سیستم قفسه باز می باشد که در واقع موثرترین روش استفاده از مجموعة کتابخانه است و به  مراجعه کننده امکان دسترسی سریع و مستقیم به منابع را داده، علاوه بر این، امکان گزینش و انتخاب کتاب از میان کتاب های مشابه را برای اعضاء فراهم می آورد. چنانچه مراجعین نیاز به راهنمایی جهت دسترسی به منابع سایر کتابخانه ها داشته باشند ،می توانند با راهنمایی کتابدار کتاب خود را بیابند.        

   امانت گرفتن کتب ومنابع موجود، منوط به داشتن کارت دانشجویی برای دانشجویان و گرفتن امضاء برای پزشکان ورزیدنتها و پرسنل میباشد.

       بخش مرجع:

         کتب مرجع و پایان نامه ها :

          شامل کتب مرجع (لغت نامه،دایره المعارف، اطلس و ...) و پایان نامه‌های دانشجویان و اعضای هیئت علمی بیمارستان میباشد و استفاده تنها در محل میسر است. 

        منابع الکترونیکی :

             با توجه به اینکه امکان تهیه کپی از لوح فشرده، و دی وی دی های همراه کتاب امکان پذیر است منابع فوق امانت داده نخواهند شد مگر در موارد خاص. 
 
 تعداد کتب موجود در کتابخانه فاطمه الزهرا تا بهار 1400
  

5736

تعداد نسخ کتب فارسی

5500

تعداد عنوان کتب فارسی

1656

تعداد نسخ کتب لاتین

1601

تعداد عنوان کتب لاتین

 
 
کتب رفرنس گروه قلب :
 
 
   
   
  
 

 

 

  بخش نشریات ادواری      
      تعداد عناوین نشریات فارسی 75عنوان میباشد که نامتناوب میباشد و 48 عنوان لاتین که نامتناوب است و مجلات اصلی که 5 عنوان است.
 

 
   
 
 

 


منشور اخلاقی کتابخانه
         خدمت صادقانه به مراجعین و ایمان به اینکه رضای خالق وابسته به رضای مخلوق است.
         ارائه عالیترین سطح خدمات به کلیه کاربران کتابخانه از طریق سازماندهی مناسب منابع همراه با تدوین خط مشی های خدمت رسانی مناسب ودسترسی اسان و پاسخگویی مودبانه به تمام نیازهای کاربران بدون هیچ گونه چشم داشت.
         حمایت از محرمانگی و حریم شخصی هر یک از مراجعه کنندگان کتابخانه
         احترام به حق مالکیت معنوی افراد
         برخورد نیکو ومحترمانه با تمامی مراجعین وهمکاران
         اجتناب از اعمال علایق شخصی و ایجاد بار مالی بر دوش استفاده کنندگان کتابخانه،و سازمان
         تفکیک بین اعتقادات شخصی و وظایف حرفه ای و خودداری از دخالت عقاید شخصی در اجرای اهداف سازمان یا چگونگی دسترسی به منابع اطلاعاتی
         لزوم انعطاف پذیری در قبال پیشنهادات و انتقادات به عمل امده
         تلاش برای تعالی حرفه کتابداری و جذب اعضا به واسطه افزایش دانش و مهارت های حرفه ای
         تلاش در حفظ بیت المال و در استفاده بهینه از امکانات، کوشا بوده.
         ملزم بودن نسبت به اجرای قوانین، مقررات و دستورالعمل های سازمان
         استقبال از انتقادات و پیشنهادهای مراجعه کنندگان
         در شنیدن صبور، در پاسخ دادن متین، و در عمل مصف بودن
 

 

 

1400/03/23
Powered by DorsaPortal